mötesplatser på mobackenkyrkan

Vårt mål är att skapa mötesplatser som bygger relationer både till människor och till Gud. Du är alltid välkommen på alla våra samlingar och vi bjuder dig gärna på fika när du besöker oss för första gången. För dig som vill veta lite mer om våra samlingar kan du läsa vidare för att se vilken mötesplats som passar bäst för dig.

Hoppas vi ses.

Söndagsgudstjänst

kl 11.00 de flesta söndagar. Se programmet för detaljer

En samlingsplats för hela församlingen som erbjuder utmaning för dig som längtar efter mer kött på benen i din tro och samtidigt en plats av vila och gemenskap. Det finns alltid möjlighet att stanna kvar och fika efter vår söndagsgudstjänst.

Fråga Jonas
0910- 78 79 55

Smaka & Se

Bön & lovsångsgudstjänst med enklare format men samma djup.

Vi samlas några gånger per termin för bön och lovsgångsgudstjänst där formerna är mer avskalade men budskapet detsamma. Vi hoppas att du som längtar efter att upptäcka något nytt om Gud ska våga smaka och se att Gud möter dig, precis som du är  och med det du behöver.

Fråga Jonas

veckobön

Onsdagar kl 13.30 - 14.15

Vi samlas på onsdagar för en stund inför Guds Ord och i bön. På Veckobönen följer vi en enkel agenda och ber för det som är aktuellt för tillfället. Avslutar med en fikastund. Välkommen.

Fråga Indra

Ladda ner agendan om du vill.

Sång till hälsa

Tisdagar varannan vecka kl 09.30-11.10

Att sjunga och att träffa andra sångglada människor mår man bra av. Sång till hälsa är en mötesplats där vi sjunger i en stor "allsångskör" och fikar tillsammans efteråt. Den som vill är välkommen att stanna på "en stunds stillhet & ro".

Fråga Indra
0910- 78 79 53

Stickcafé

Torsdagar kl 18.00-20.30 en gång per månad

En gång i månaden samlas vi på torsdagkvällar med handarbete, trevligt sällskap och gott fika. Håll utkik i programmet efter datum och ta med en vän.

Fråga Gunnel

Onsdagar kl 17-ca 19 håll utkik när nästa tillfälle är.

Barnvänlig familjemiddag med trevlig gemenskap och en enklare familjeanpassad andakt. Kostar 50kr per vuxen och 30kr per barn.

Har du allergier är det värdefullt för oss om du kontaktar oss i förväg för att vi ska kunna erbjuda ett säkert alterantiv.

Fråga Kina

Fikaträffen

Tisdagar kl 14.00 några gånger per termin

Vi bjuder in till gott och förstärkt fika och något intressant att lyssna till i trevlig miljö

Vårens datum
22 feb
23 mar

Välkomna.

mobackenkören

Mobacken är en blandad fyrstämmig kör.

Vi ses på tisdagar jämna veckor mellan kl 18.30-20.15. Kolla in vilka datum som gäller i programmet.

Alla är välkomna att sjunga med oss. Inga inträdesprov. Kontakta oss vid frågor.

Fråga Johannes

en stund i stillhet och ro

Tisdagar varannan vecka kl 11.10

Vi tar plats i en bibelberättelse med hjälp av fantasi och inlevelseförmåga.

Smågrupper

Vi har flera smågrupper som består av 6-11 personer som träffas varje vecka till en gång per månad. Grupperna ser olika ut men alla har gemensamt att vi delar liv och tro tillsammans genom tex bön, bibelläsning, gemenskap, mat och samtal. Vi tror att den lilla gemenskapen är en viktig plats att dela livets upp och nergångar och en plats att utmanas och uppmuntras i tro.

Vill du vara med i en smågrupp eller ha mer information så kontakta oss gärna.

Fråga Mona

söndagsbön

Några söndagar per termin samlas vi till bön för aktuella ämnen i vår närhet och långt borta. Kvällen formas av de som kommer och vill du ta en stund inför veckan i bön med oss är du jättevälkommen att delta.

Håll koll i programmet vilka söndagar som gäller denna termin.

Fråga Mona

Ge en gåva till vårt arbete

Det är våra gåvor som får arbetet att växa både på Mobacken, i Skellefteå och i EFS projekt över hela världen.
Vill du ge en gåva som ger liv?

EFS Mobacken kollekt - Swish 123 694 71 70

Vill du finnas med som månadsgivare kan du ge en månadsgåva till bankgiro 5955-8601 EFS Mobacken.