funderar du på dop?

I Mobackenkyrkan döps såväl barn som vuxna. Det är en fest för hela familjen. Man kan döpas i församlingens Söndagsudstjänst, såväl som i en enskild  Gudstjänst med familj och vänner. Hos oss kan du både boka kyrkolokalen och festlokal efter dopet.

Visste du att dopet är en gåva från Gud?. Vi döps en gång i livet, men det kan ta ett helt liv att förstå. Tror vi att dopet är en fin gåva, så öppnar vi den gåvan, när det är tid för det. Dopet kan aldrig förtjänas, det ges helt gratis och kan bara tas emot i tro.

Läs mer om svenskakyrkans dopteologi. Teologi är grekiska och betyder  ”läran om Gud”. Dopet och Gud hör ihop. Och Dopet har sitt ursprung i Gud själv. I Jesus Kristus, hans liv, hans död och hans uppståndelse. Vi döps eftersom Jesus har sagt;

”Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut.«”

‭‭Matteusevangeliet‬ ‭28:18-20‬ ‭B2000‬‬

Kontakta oss vid frågor